top of page
Szukaj
Zdjęcie autoraPoland100BestHotels

Gwiazdki Hotelowe. Czego spodziewać się po liczbie gwiazdek w hotelu?

Zaktualizowano: 14 kwi

System kategoryzacji hoteli ma jedno podstawowe zadanie – ujednolicenie standardów i podział obiektów na grupy spełniające poszczególne wymagania. System gwiazdek odzwierciedla spełniane przez obiekty wymogi i kryteria oraz sprawia, że gość wybierając hotel o określonej liczbie gwiazdek, wie jakich usług i udogodnień może się po nich spodziewać.


Poniżej wymienione kryteria określają standard oraz wyposażenie pokoi, funkcjonowanie gastronomii w hotelu czy dostępność i jakość usług dodatkowych. Warto tutaj wspomnieć, że sieci hotelowe posiadają własne wewnętrzne wymogi dla poszczególnych kategorii hoteli lecz zawsze muszą one być zgodne z wymogami określonymi w przepisach krajowych. Gwiazdki hotelowe są przyznawane tylko na podstawie spełniania tych wymogów co zapewnia możliwość łatwego okreśłenia czego możemy się spodziewać po danym obiekcie.


Ekipa hotelowa
Ekipa hotelowa

Standardy wyznaczania usług w branży hotelarskiej w Polsce regulowane są przez 2 akty prawne: ustawę o usługach turystycznych oraz rozporządzenie Ministra Gospodarki i Pracy w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie. Ustawa ta zastrzega również nazwę „hotel” dla skategoryzowanych obiektów, które spełniają określone wymogi – posiada minimum dziesięć pokoi, w tym większość jedno- i dwuosobowych, oferuje szeroki zakres usług dodatkowych – i podlegają kontrolom Urzędu Marszałkowskiego. W wyniku kontroli hotel, który nie spełnia wymogów w zakresie wyposażenia, zakresu świadczonych usług lub sprawności sprzętu hotelowego, może stracić swoją kategorię, bądź w przypadku gdy przewyższa określone standardy – zyskać wyższą.

System kategoryzacji Hotelstars Union został opracowany na podstawie dyrektyw Unii Europejskiej i jest powszechnie używany w krajach członkowskich. System składa się z 270 kryteriów i systemu punktowego, które są oparte o badania przeprowadzone wśród gości.


Lista udogodnień
Lista udogodnień

1 gwiazdka:

  • Wszystkie pokoje mają dostęp do prysznica/wanny oraz toalety

  • Codzienne sprzątanie pokoju

  • Wszystkie pokoje z telewizorem i telewizją kablową/satelitarną

  • Dostęp sieci Wi-Fi

  • Stół i krzesło

  • Mydło do rąk i do ciała

  • Zestaw higieny osobistej: szczoteczka i pasta do zębów, zestaw do golenia

  • Ręczniki

  • Obsługa hotelowa

  • Płatność bezgotówkowa

  • Wydłużone śniadanie

  • Oferta napoi z usługą room service albo sklepem hotelowym

  • Możliwość depozytu

Hotel 2 Gwiazdkowy
Hotel 2 Gwiazdkowy

2 gwiazdki:

  • Bufet śniadaniowy

  • Lampka nocna obok łóżka

  • Płyn do kąpieli lub szampon

  • Ręczniki kąpielowe i do rąk

  • Dwujęzyczna obsługa

  • Zestaw do szycia oraz mycia/polerowania butów


Hotel 3 Gwiazdkowy
Hotel 3 Gwiazdkowy

3 gwiazdki:

  • Recepcja czynna 10 godzin, obsługa hotelowa dostępna telefonicznie przez 24 godziny

  • Loża przy recepcji oraz obsługa bagażowa

  • Oferta napojów z dostawą pokoju

  • Telefon w pokoju z możliwością wykonywania połączeń wewnętrznych oraz zewnętrznych

  • Dostęp do rozrywek typu audio oraz multimedialnych

  • Suszarka i chusteczki higieniczne

  • Lustro i miejsce do przechowania walizki/bagażu

  • Pralnia i możliwość prasowania

  • Dodatkowa pościel i poduszka

  • System odpowiadania na zażalenia klientów?

  • Dwujęzyczna strona internetowa

Hotel 4 Gwiazdkowy
Hotel 4 Gwiazdkowy

4 gwiazdki:

  • Recepcja czynna 16 godzin, obsługa hotelowa dostępna 24 godziny

  • Lobby z miejscem do siedzenia i możliwością zamówienia napoi, bar hotelowy, loża

  • Bufet śniadaniowy oraz śniadania z karty dostępne w porze śniadaniowej

  • Minibar oraz 16 godzinny dostęp do napojów w pokoju

  • Wygodny fotel ze stolikiem w pokoju

  • Szlafrok i kapcie

  • Przyrządy kosmetyczne: czepek prysznicowy, obcinacz do paznokci, waciki, lusterko kosmetyczne, przestrzeń do przechowania własnych kosmetyków

  • Dostęp do telewizji międzynarodowej

Hotel 5 Gwiazdkowy
Hotel 5 Gwiazdkowy

5 gwiazdek:

  • Recepcja czynna 24 godziny, obsługa hotelowa dostępna 24 godziny

  • Obsługa parkingowa

  • Konsjerż

  • Usługi transportowe np. limuzyna

  • Obsługa bagażowa

  • List powitalny oraz upominek dla każdego gościa

  • Minibar i room service dostępny przez 24 godziny na dobę

  • Urządzenie z dostępem do internetu

  • Sejf w pokoju

  • Usługa prasowania ubrań

  • Wieczorna obsługa pokojowa

  • Menu śniadaniowe z możliwością zamówienia do pokoju


Mamy nadzieję, że pomogliśmy Wam zrozumieć różnice między poszczególnymi kategoriami hotelowymi. Jeśli chcecie poznać najlepsze hotele w polsce w wybranych kategoriach, zachęcamy do sprawdzenia naszej listy hoteli oraz ofert pobytowych w zakładce "OFERTY". Dodatkowo zachęcamy do obserwowania Nas na Social Mediach, aby mieć dostęp do najnowszych ofert sezonowych oraz promocyjnych w najlepszych obiektach hotelowych w Polsce.

Comments


bottom of page